Dagens!

Dagens klantarsel måste väl ändå ha varit jag.
Startade dagen med att jag nästan försov mig, hann precis upp.
Vi skulle in med Nordman till strömsholm för att kolla upp ögat igen.
Väl inne på behandlingsrummet svimmar jag av. Ett riktigt klantarsel är vad jag är, tur att jag blev vid liv på en gång. Annars kanske jag hade fått stannat på djursjukhuset? Haha

Marcus hjälpte mig ut och berättar vad veterinären hade sagt, eftersom jag inte lyckades uppfatta allt. Det slutade bra den här gången iallafall. Katetern i ögat är borta, ögondropparna är borta och han kommer kunna börja ridas lite lätt. Han har bara kvar metacamen, men den ska bara ges en gång om dagen så det känns inte speciellt ansträngande. Jag hoppas på att mitt hästvaktpass inte kommer vara så jobbig, måste bara komma ihåg att säga åt hästen att han ska ge sjutton i att skada sig nu när inte grannen är hemma.

Jag hoppas dom får en trevlig resa, grannen och Marcus, fast det kommer bli lite tomt.

Nej, nu ska jag ta och ta det lite lugnt. Kanske se en film eller nått.
Ikväll ska jag rida och köra lite. Vicky är möjligtvis inte lite sugen på att åka häst och vagn?

Bjuder på veckans låt också, den är nog snart sönderlyssnad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0