Lösögonfransar!

Jag tycker det är så himla snyggt med lösögonfransar. Brukar använda det vid speciella tillfällen när man vill känna sig lite snygg!
Mina jag brukar använda kommer från Kicks och är av märket Ardell. Dom är gjorda av riktigt hår.
Dock var det lite krångligt ibörjan innan jag riktigt lärde mig hur jag skulle sätta dit dom.

För att få dom lättare på plats gör du följande:

Startar med att mäta ut fall du behöver klippa av något på bredden. Ibland kan ögonfransraderna vara lite för breda för ögat.

Sedan har du på ett lagom tjockt lager lim på remsan du ska fästa och därefter måste du vänta tills det torkat lite. Då kommer det klibba fast på en gång när det hamnat på ögonlocket. Gör du inte det finns det risk att lösögonfransarna åker omkring och du får lim överallt, både på ögonlocket och fingrarna.

Se till att du fäster dom närma ögonfransraden, annars kan det se onaturligt ut. Akta bara så dom inte fastnar på dina egna ögonfransar, då blir det jättesvårt att få bort dom.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0